راهنماي خريد عينك ايمني

۳ بازديد ۰ نظر

راهنماي خريد عينك ايمني

به نقل از كارشناسان فني و ايمني فروشگاه اينترنتي ايمني ها؛ اگر در محيطي كار ميكنيد كه احتمال آسيب ديدن چشم در آن زياد است، راهنماي خريد عينك كار ايمني ها به شما در انتخاب و خريد عينك كمك ميكند. خريد عينك ايمني يكي از خريدهاي ضروري، هنگام تهيه لوازم ايمني كار است. هنگام كار، چشم‌ها اكثرا در معرض خطر قرار دارند. بسياري از مردم در استفاده از عينك ايمني خودداري ميكنند، در حالي كه 60 درصد افراد به دليل عدم استفاده از عينك ايمني، آسيب مي‌بينند. چشم يكي از حساس ترين و مهم ترين قسمت‌هاي بدن به شمار ميرود. اكثر افراد شاغلي كه در بخش‌هاي صنعتي كار ميكنند، به دنبال عينك ايمني استاندارد براي مراقبت از چشمان خود هستند. همچنين افرادي را مي بينيم كه به دليل شرايط كاري، مثلا كار زياد با كامپيوتر به چشم پزشك مراجعه ميكنند. با پيشنهاد و مشاوره پزشك، عينك مخصوص و مورد نظر را تهيه ميكنند.

براي جلوگيري از ورود و نفوذ هواي آلوده، گرد و غبار و پاشش مايعات در محيط كار، داشتن عينك ايمني مناسب بر روي صوررت امري ضروري است. بسياري از آسيب‌هاي چشمي كه بر اثر ضربه يا ورود اجسام ريز اتفاق افتاده‌اند، باعث از دست دادن قدرت بينايي شده است. وقتي اين آسيب‌ها را ميدانيم، اهميت اين وسيله ارزان و مهم، مشخص ميشود.

انواع عينك ايمني

عينك محافظ چشم ساده: اين عينك از پرتاب فلز، گرد و غبار، خرده‌هاي چوب و هم‌چنين از ريخته شدن مواد شيميايي خطرناك به چشم جلوگيري ميكند.

عينك محافظ چشم پوشش‌دار: يك لايه پوشش لاستيكي دارد كه از چشم در مقابل بخار مواد سمي و پرتاب شدن اشيا به اطراف چشم جلوگيري ميكند. بيشتر براي كارگران ساختماني قابل استفاده است و از پرت شدن بتون و گچ به چشم آنها جلوگيري ميكند.

شيلد محافظ صورت: اين شيلد نوعي نقاب است كه كل صورت را ميپوشاند. اين وسيله از كل صورت در برابر ريخته شدن مواد اسيدي و سمي، محافظت ميكند.

عينك پزشكي: از اين مدل عينك محافظ چشم با توجه به وجود انواع ميكروارگانيسم ها مثل باكتري و ويروس ها در محيطط هاي درماني و مراكز پزشكي، استفاده مي شود. اطراف اين عينك را يك لايه لاستيك پوشانده است. وجود اين لاستيك مانع ورود باكتري و ويروس به چشم مي شود.

نكات مهم و ضروري هنگام خريد عينك ايمني

  1. اول آنكه بايد انواع عينك ايمني را بشناسيد. انواع عينك ايمني استاندارد در بازار موجود است. از عينك‌هاي ساده تا عينك پزشكي كه با توجه به نوع كاري كه انجام ميدهيد، بايد آن را تهيه كنيد.
  2. نكته دوم در خريد عينك ايمني مناسب، نوع لنز عينك است. برخي از عينك‌هاي ايمني داراي لنز معمولي هستند و برخي داراي لنز ضد بخار و اشعه يو وي است. اين عينك‌ها در رنگ‌هاي آبي، سبز و كهربايي توليد ميشوند. هر رنگ لنز براي مكان و شرايط خاص مورد استفاده قرار ميگيرد.
  3. خطرات موجود در محيط كار: به خطرات موجود در محل كار خود توجه كنيد و اين نكته را در خريد عينك ايمني خود لحاظ كنيد. به طور مثال اگر محل كار شما امكان پرتاب اجسام را دارد، عينكي با لنز مقاوم تر تهيه كنيد. اگر محيط كار داراي اشعه خطرناك است، عينك با لنز ضد اشعه مناسب است.
  4. توجه به نكته جغرافيايي محيط كار: اگر در محيطي كار ميكنيد كه برفي است، از عينك‌هايي استفاده كنيد كه ضد اشعه مضر خورشيد باشد. اگر در محيط كم نور كار مي‌كنيد، بايد عينك با لنز سبز را استفاده كنيد. اگر محيط كار شما داراي بخار سديم است، بهتر است از لنز قرمز استفاده كنيد.
  5. كار در محيط كاري سرد: حتما براي اين محيط‌ها بايد عينك با شيشه ضد بخار تهيه شود. اختلاف دماي زير فريم عينك و هواي اطراف باعث بخار كردن شيشه عينك مي‌شود و جلوي ديد را ميگيرد.

اميدوار هستيم مطالب عنوان شده در بالا براي شما عزيزان مفيد واقع شده باشد. در صورت نياز به هرمدل از عينك كار مي توانيد به آدرس اينترنتي www.imeniha.com مراجعه نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد